Slideshow image Slideshow image Slideshow image
Previous Next

"ΣΚΗΝΗ ΕΚΦΡΑΣΗΣ"

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ, ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΟΣ, ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΣ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ | ΑΓΡΙΝΙΟ


 

Τμήμα ζωγραφικής και ελεύθερου σχεδίου για παιδιά και ενήλικες. 
 

Οι εικαστικές τέχνες προσφέρουν την ευκαιρία στον καθένα μας να βελτιώνει την εικόνα στον κόσμο. Όσο τετριμμένο κι αν ακούγεται κάτι τέτοιο, εντούτοις η αλήθεια είναι πως η Τέχνη αισθητικά βελτιώνει τα πάντα τριγύρω μας. Εδώ είναι που παίρνουν την σκυτάλη οι εικαστικές τέχνες και δίνουν ένα αισθητικό αποτέλεσμα πολύ ανώτερο από αυτό που αρχικά υπήρχε. Είναι πραγματικά συναρπαστικό να παρακολουθήσουμε πώς ένα παιδί συνδέεται με το χρώμα όταν το αφήσουμε να καλύψει μια λευκή επιφάνεια. Αυτό που δημιουργεί μέσα από μια τυχαία φαινομενικά διαδικασία δεν είναι καθόλου χωρίς σημασία. Μπορεί να παρατηρήσει κανείς ότι υπάρχει μια αρμονία μεταξύ των χρωμάτων που προκύπτει μέσα από μια ακαλλιέργητη αίσθηση για τα χρώματα.

"Πρέπει να αφήνουμε τα παιδιά να χρησιμοποιούν τα χρώματα οδηγούμενα από το ένστικτό τους και από την εσωτερική τους ικανοποίηση. Όταν τους δίνεται αυτή η ευκαιρία τα παιδιά αποκαλύπτουν ένα υπέροχο ένστικτο για πανέμορφους χρωματικούς συνδυασμούς, οι οποίοι θα δείξουν στον δάσκαλο πώς να καθοδηγήσει τις προσπάθειές τους προς την ζωγραφική". Δεν είναι τυχαίο ότι ο Benjamin Franklin εισήγαγε τη διδασκαλία των εικαστικών στα σχολεία της Αμερικής. Φυσικά η μορφή των εικαστικών δεν είναι άλλη παρά η εμπειρία, η δοκιμή και η δημιουργική διαδικασία.

"Η δημιουργία της τέχνης και ειδικά εκείνη της κατασκευής ενός κόσμου μέσα από τη ζωγραφική είναι ζωτικής σημασίας διαδικασία στην εκπαιδευτική διαδικασία ενός παιδιού ενώ το ίδιο ισχύει και για την ζωή ενός ενήλικα". Τα παιδιά μέσα από τη ζωγραφική στην προσχολική και σχολική περίοδο αναπαριστούν σκηνές από τη ζωή τους και τα πρόσωπα που τους περιβάλλουν. Δεν είναι τυχαίο ότι η παιδική ψυχολογία αξιοποιεί τις ζωγραφιές των παιδιών τόσο συστηματικά, ούτε ότι χρησιμοποιεί τις εικόνες ως εργαλεία επικοινωνίας με τα παιδιά. Μέσα από την άμεση επαφή με τα χρώματα και τα υλικά τα παιδιά εξοικειώνονται, αποκτούν πρωτοβουλία και δεν διστάζουν να πειραματιστούν με πρωτότυπες ιδέες, κάτι που έρχεται να αντισταθμίσει την κονσερβοποιημένου τύπου ζωγραφική του εκπαιδευτικού συστήματος.