Slideshow image Slideshow image Slideshow image
Previous Next
ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΤΕΧΝΗ

"ΣΚΗΝΗ ΕΚΦΡΑΣΗΣ"

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ, ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΟΣ, ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΣ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ | ΑΓΡΙΝΙΟ


 

Οnline ψυχοθεραπεία

Η συμβουλευτική μέσω του διαδικτύου είναι αναγνωρισμένη και αποδεκτή μορφή θεραπευτικής παρέμβασης. Είναι μια εμπιστευτική διαδικασία ανάμεσα στον ψυχολόγο και τον πελάτη.
 

 

Ψυχόδραμα

Μία μέθοδος διερεύνησης του ψυχισμού των ατόμων, στην οποία οι συμμετέχοντες δραματοποιούν, δηλαδή αναπαριστούν θεατρικά, τωρινά, παρελθοντικά, ακόμη και μελλοντικά γεγονότα από τις ζωές τους.

 

Συμβουλευτική ψυχολογία

Ασχολείται με την στήριξη των ανθρώπων που επιθυμούν να πάρουν συγκεκριμένες και σημαντικές αποφάσεις ζωής ή που προσπαθούν να προσαρμοστούν σε νέες και συχνά και συχνά δυσάρεστες συνθήκες.

 

Ψυχολογία - Ψυχοθεραπεία

Η ψυχοθεραπεία είναι η σχέση ανάμεσα σε ένα άτομο και ένα ειδικό, ο οποίος είναι εκπαιδευμένος να βοηθά τους ανθρώπους να καταλαβαίνουν τα αισθήματά τους και να αλλάζουν τη συμπεριφορά τους.
 

 

 

Εργασιακή ψυχολογία – NLP

Ο Νευρογλωσσικός Προγραμματισμός έχει χαρακτηριστεί ως «μια νέα τεχνολογία εργαλείων σκέψης και συμπεριφοράς». Εργ.ψυχ.η βελτίωση της γενικής αποτελεσματικότητας ενός οργανισμού και των υπαλλήλων.
Η Ευγενία Μαρούση είναι απόφοιτη του τμήματος Ψυχολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου Αθηνών. Είναι κάτοχος Άδειας ασκήσεως επαγγέλματος. Κατά την φοίτηση στη σχολή ασχολήθηκε με την έρευνα για την διπλωματική της εργασία με θέμα: "Η Κακοποίηση της γυναίκας μέσα στο γάμο". Έχει εκπαιδευτεί στην Συμβουλευτική Ψυχοθεραπεία παιδιών - εφήβων - ενηλίκων σε επίπεδο Master. Η εκπαίδευση της πραγματοποιήθηκε και κατά την πρακτική εξάσκηση που πραγματοποίησε στο Συμβουλευτικό Κέντρο Οικογένειας του Δήμου Καλλιθέας καθώς και στην εθελοντική εργασία που προσέφερε στο Δημοτικό Κέντρο Υγείας του Δήμου Καλλιθέας. Παράλληλα έχει παρακολουθήσει σειρά εκπαιδευτικών σεμιναρίων στις τεχνικές ψυχοθεραπείας: Ψυχόδραμα, Δραματοθεραπεία, Θεραπεία Ζεύγους και Οικογένειας, Θεατρικό παιχνίδι, Εργασιακή ψυχολογία, Υπεύθυνη ανθρώπινου δυναμικού (human resource & neuro-linguistic programming NLP).

Ακόμα έχει παρακολουθήσει τα εξής εκπαιδευτικά σεμινάρια: το Πανελλήνιο Διεταιρικό Αντικαρκινικό Σεμινάριο, ημερίδες της Gestault Foundation για την εκπαίδευση στη Ψυχανάλυση, Ημερίδα με θέμα την Διαπολιτισμική φροντίδα της υγείας και μετανάστες υπό την αιγίδα του Δήμου Καλλιθέας, Ημερίδα με θέμα: "Παροχή υπηρεσιών ψυχικής υγείας στα πλαίσια της τοπικής κοινωνίας από το Δημοτικό Κέντρο Υγείας Καλλιθέας" που πραγματοποιήθηκε στο Δήμο Καλλιθέας στις 25/06/2014. Διαλέξεις της Ακαδημίας Πολιτών του έτους 2012-2013 με γνωστικό αντικείμενο την Ψυχολογία και την Συμβουλευτική. Διαλέξεις της Ακαδημίας Πολιτών του έτους 2012-2013 με γνωστικό αντικείμενο την Ψυχολογία και την Συμβουλευτική.

Κατά την πρακτική εξάσκηση ασχολήθηκε και με τη δυσλεξία καθώς και με τις μαθησιακές δυσκολίες των εφήβων, όπως επίσης και με τη Συμβουλευτική παιδιών - εφήβων - ενηλίκων. Στα πλαίσια της εθελοντικής εργασίας που έχει προσφέρει στο Δημοτικό Κέντρο Υγείας αλλά και στο Συμβουλευτικό Κέντρο Οικογένειας του Δήμου Καλλιθέας σαν ψυχολόγος, υπό την εποπτεία ειδικευόμενου ψυχιάτρου έχει ασχοληθεί με κρίσεις πανικού, συμπτώματα κατάθλιψης, φοβίες, χαμηλή αυτοεκτίμηση, διατροφικές διαταραχές, θέματα διαπροσωπικών σχέσεων, έλλειψη αυτοπεποίθησης, ψυχοσωματικά προβλήματα, διπολικές διαταραχές, θέματα διαχείρισης άγχους και θυμού καθώς και ψυχαναγκαστικά συμπτώματα.

Στόχος του γραφείου αυτού είναι η ψυχολογική στήριξη παιδιών - εφήβων - ενηλίκων. Ένα πολύ σημαντικό τμήμα του γραφείου θα είναι το θεατρικό παιχνίδι παιδιών ηλικίας 5-12 ετών καθώς και η ερασιτεχνική θεατρική ομάδα παιδιών - ενηλίκων που με τη βοήθεια επαγγελματία ηθοποιού θα προσπαθήσει να δείξει πως το θέατρο μπορεί να λειτουργήσει ψυχοθεραπευτικά πέρα από το μαγικό ταξίδι που προσφέρει από μόνο της η θεατρική αγωγή.

 

Θεατρικό Παιχνίδι

Τι είναι το Θεατρικό Παιχνίδι; Είναι το παιχνίδι εμπνευσμένο από το θέατρο, χωρίς όμως ο αυτοσκοπός του να είναι η παρουσίαση ενός θεατρικού έργου. Μέσα από διάφορα παιχνίδια όπως η μίμηση η παντομίμα, δομημένος ή μη αυτοσχεδιασμός αλλά και διάφορα παιχνίδια που ευαισθητοποιούν τις αισθήσεις του, το παιδί έρχεται σε μια πιο λεπτή επαφή με τον εσωτερικό του κόσμο αλλά και το περιβάλλον του. Επιτρέπει στο παιδί να εκφραστεί συνολικά, να διοχετεύσει δημιουργικά την ενέργεια του, ενώ παράλληλα ενισχύει την αίσθηση της ομαδικότητας. Όπως το θέατρο είναι "η τέχνη των τεχνών", συνδυάζει δηλαδή τις περισσότερες μορφές καλλιτεχνικής έκφρασης, έτσι και το θεατρικό παιχνίδι κάνει χρήση όλων των τεχνών με σκοπό την σφαιρική προσέγγιση των αισθήσεων του παιδιού. Η ζωγραφική, τα χρώματα, η μουσική, το σώμα μας, η φωνή και η σιωπή μας, οι εκφράσεις μας όλα αυτά και ακόμα περισσότερα είναι τα εργαλεία μας.

Στόχος του θεατρικού παιχνιδιού είναι τα παιδιά μέσα από τα εργαλεία και τις δυνατότητες του θεάτρου, να διερευνήσουν και να ανακαλύψουν τον κόσμο γύρω τους αλλά και να βρουν την δική τους θέση μέσα σε αυτόν. Πρόκειται για μια πολύ ευχάριστη διαδικασία ανακάλυψης και γνώσης μέσα από την καλλιέργεια της δημιουργικής φαντασίας. Τα παιδιά σκέφτονται, συνυπάρχουν, αλληλεπιδρούν, ανακαλύπτουν, εμβαθύνουν και χαίρονται μέσα σε μια διαδικασία που ξεκινάει από διάφορα ερεθίσματα, όπως μια ιστορία, ένα ποίημα, ένα διήγημα, μια παράσταση, ένα βίντεο στο ίντερνετ, το άρθρο μιας εφημερίδας, μια φωτογραφία, μια εικόνα που μπορεί να είδαν κάπου τυχαία και τράβηξε την προσοχή τους... Τα παιδιά καλούνται μέσα από την ασφάλεια που τους εξασφαλίζει ο ρόλος και μέσα από τη δραματοποίηση μας φανταστικής ιστορίας να συζητήσουν και να εκφραστούν για απολύτως αληθινά ζητήματα που μπορεί να τα απασχολούν στην καθημερινότητά τους.

Το παιχνίδι, η κίνηση του σώματος, η σιωπή και η παύση, ο αυτοσχεδιασμός και ο ρόλος θα δώσουν στο κάθε παιδί την ανακούφιση, την ευχαρίστηση, την απόλαυση, βοηθώντας το να στραφεί προς τον εαυτό του αλλά και προς τις ανάγκες και τα πιστεύω των άλλων. Επίσης, πρέπει να επισημάνουμε ότι η θεατρική αγωγή είναι πολύ σημαντική γιατί βοηθάει να εκφραστούν παιδιά που είναι πιο εσωστρεφή, γιατί εδώ η επικοινωνία δεν γίνεται μόνο με τους παραδοσιακούς όρους της προφορικής ομιλίας αλλά με πολλά προσωπικά εκφραστικά μέσα, όπως ο αυτοσχεδιασμός, η κίνηση, ακόμα και η σιωπή. Την ολοκλήρωση των μαθημάτων ακολουθεί μία θεατρική παράσταση, εμπνευσμένη από τα ίδια τα παιδιά.

Στο χώρο μας εμψυχώτρια του Θεατρικού Παιχνιδιού είναι η ηθοποιός και σκηνοθέτης Γιούλη Μαρούση, απόφοιτη της Αναγνωρισμένης Ανώτερης Δραματικής Σχολής, από το Υπουργείο Πολιτισμού, Μέλισσα της Έλντας Πανοπούλου, απόφοιτη Πιστοποιητικού Επιμόρφωση του ΕΚΠΑ στο πρόγραμμα: "ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ: ΙΣΤΟΡΙΑ, ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑΣ", καθώς και το πρόγραμμα "ΔΙΑΠΑΙΔΑΓΩΓΗΣΗ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΙΚΗ ΚΑΙ ΕΦΗΒΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ" και απόφοιτη του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων  στα πλαίσια του προγράμματος συνεχιζόμενης κατάρτισης στο πρόγραμμα "Η ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ". Έχει εργαστεί ως ηθοποιός σε Θέατρα της Αθήνας, στο ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Αγρινίου, στον κινηματογράφο, ως σκηνοθέτης σε ερασιτεχνικές ομάδες στο ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Αγρινίου και ως εμψυχώτρια Θεατρικού Παιχνιδιού. Όλα αυτά είναι σε συνεργασία με την ψυχολόγο Ευγενία Μαρούση η οποία είναι εκπαιδευμένη στο θεατρικό παιχνίδι και στο ψυχόδραμα. Είναι απόφοιτη του Τμήματος Ψυχολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου, Πιστοποιητικού Επιμόρφωση του ΕΚΠΑ στο πρόγραμμα: "ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ: ΙΣΤΟΡΙΑ, ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑΣ", καθώς και το πρόγραμμα "ΔΙΑΠΑΙΔΑΓΩΓΗΣΗ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΙΚΗ ΚΑΙ ΕΦΗΒΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ" και απόφοιτη του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων  στα πλαίσια του προγράμματος συνεχιζόμενης κατάρτισης στο πρόγραμμα "Η ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ".

 


 

ΘΕΑΤΡΟ, ΕΚΦΡΑΣΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΩΝ... ΤΡΑΓΩΔΙΑ, ΚΩΜΩΔΙΑ, ΣΑΤΙΡΑ, ΑΥΤΟΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ... ΕΝΑ ΜΕΣΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΠΟΥ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΝΕΙ ΟΛΑ ΤΑ ΕΙΔΗ ΧΟΡΟ, ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΗ.... 

Το θέατρο είναι ο κλάδος της τέχνης που αναφέρεται στην απόδοση ιστοριών μπροστά σε κοινό, με τη χρήση κυρίως του λόγου, αλλά και της μουσικής και του χορού. Πρόκειται για την παραγωγή ζωντανών απεικονίσεων πραγματικών ή φανταστικών συμβάντων με σκοπό την τέρψη και την επιμόρφωση των θεατών. Το θέατρο μπορεί να έχει διάφορες μορφές, όπως είναι ο μονόλογος, η όπερα, το μπαλέτο, η παντομίμα κ.ά. Δημιουργήθηκε για πρώτη φορά στην Αρχαία Αθήνα, σαν μια εξέλιξη του διθυράμβου. Οι πρώτες μορφές του θεάτρου σε όλη τη διάρκεια της ελληνικής αρχαιότητας ήταν η τραγωδία, η κωμωδία και το σατιρικό δράμα το αρχαίο ελληνικό θέατρο πρωταγωνιστούσαν μονάχα άντρες και ακόμη και σε γυναικείους ρόλους ντύνονταν οι ίδιοι γυναίκες.

Έπειτα ο χώρος του θεάτρου μέσα από το πέρασμα των χρόνων εξελίχθηκε και τώρα στις σκηνές του θεάτρου πρωταγωνιστούν τόσο γυναίκες όσο και παιδιά. Το 1962, από το Διεθνές Ινστιτούτο Θεάτρου, καθιερώθηκε η 27η Μαρτίου ως Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου. Υπάρχουν περίπου 220 θέατρα στην Ελλάδα.

Τι περιμένουμε από το Θέατρο: …να συνειδητοποιήσουμε την αλήθεια και την αξία της ζωής. Το θέατρο μας εξελίσσει ως άνθρωπο σε σωματικό αλλά και πνευματικό επίπεδο. Κατ' επέκταση μας βοηθάει να διερευνήσουμε περισσότερες πλευρές του εαυτού μας που δεν είχαμε ανακαλύψει έως τώρα. Μέσα από αυτό μαθαίνουμε να έχουμε πειθαρχία, σεβασμό, ήθος και να γινόμαστε όσο το δυνατόν γίνεται καλυτέρα μέρα με τη μέρα. Από την μέχρι τώρα αν και μικρή εμπειρία μας με το θέατρο, ανακαλύπτουμε σημαντικές έννοιες όπως συνεργασία, ομαδικότητα και σεβασμό ως προς τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας. Εν κατακλείδι, γνωρίζοντας τις δυσκολίες του να μπεις και να γίνεις κομμάτι του θεατρικού κόσμου, θεωρούμε πως το πάθος για την τέχνη σε τροφοδοτεί με υπομονή και επίμονη ώστε να μπορέσεις να μάθεις όσο το δυνατόν περισσότερα για το χώρο αυτό. 
 

Τι είναι το Θέατρο μέσα από γνωμικά; 
- Η αυλαία είναι η είσοδος στον παράδεισο.
- Η ζωή είναι ένα τεράστιο θέατρο, όπου παίζεται η ίδια τραγωδία με διαφορετικούς τίτλους. (Σοπενάουερ)
- Θιασάρχη κάνει τον ηθοποιό το κοινό.
- Όλος ο κόσμος είναι μια σκηνή θεάτρου. (Σαίξπηρ)
- Όταν αποκοιμιόμαστε στο θέατρο δεν έχει σημασία αν χάνουμε σημαντικά ή ασήμαντα πράγματα. Το ωραίο είναι απλώς ότι κοιμόμαστε. (Ντενέβ Κατρίν)
- Πότε πότε, βρισκόμενος πάνω στην σκηνή μπορείς ν' ακούσεις τον καλύτερο ήχο που μπορεί ν' ακούσει κάθε ηθοποιός. Αυτόν τον ήχο είναι αδύνατον ν' ακούσεις στον κινηματόγραφο ή στην τηλεόραση. Είναι ο ήχος μιας θαυμάσιας, βαθιάς σιωπής, που σημαίνει πως πέτυχες τον στόχο (Βίντερς Σ.)
- Το θέατρο γεννήθηκε ως γεγονός, ως λειτούργημα. (Χορν Δ.)
- Το θέατρο είναι μια ανθρώπινη ανάγκη. (Λαμπέτη Έλλη)
- Το θέατρο είναι τέχνη, που έχει ως σκοπό να αναπαραστήσει την ανθρώπινη ζωή (Ίψεν)
- Το θέατρο είναι το μεγάλο σχολείο των εκλεκτών ανθρώπων κάθε εποχής. (Ναπολέων)
- Το θέατρο είναι το συμπλήρωμα του άμβωνα.
- Το θέατρο είχε γίνει κοσμική εκδήλωση. Φτάνομε στο σημείο να έρχεται να δει το θέατρο η γούνα χωρίς άνθρωπο μέσα. (Μουστάκας Σ.) 
- Υπάρχει κοινό για κάθε καλό έργο, όταν το δίνεις όπως πρέπει.
- Υπηρετώ το κοινό, αλλά δεν υποκλίνομαι μπροστά του (Σω Μπ.)

Στο χώρο μας εμψυχώτρια και δασκάλα της θεατρικής ομάδας είναι η ηθοποιός Γιούλη Μαρούση απόφοιτος της Αναγνωρισμένης Ανώτερης Δραματικής Σχολής, από το Υπουργείο Πολιτισμού, Μέλισσα της Έλντας Πανοπούλου. Έχει εργαστεί σαν ηθοποιός σε Θέατρα της Αθήνας, στο ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Αγρινίου, στον κινηματογράφο, ως σκηνοθέτης και ως εμψυχώτρια Θεατρικού Παιχνιδιού. Πληροφορίες: 6947763571, 6937383172,6973456094